خداشناسی

یکی دیگر از راه های خداشناسی که در قرآن یافت می شود، فرض خلاف است . بدین معنا که ما در اطراف خود با واقعیّت های زیادی مواجه هستیم ، اکنون زمان و مکانی را تصور کنیم که این واقعیّت ها وجود نداشته باشد، در آن صورت چه چیزی اتفاق می افتد و ما باید چه کنیم ؟ حرکت زمین ، به گونه ای تنظیم شده است که شب و روز را به وجود می آورد، حال زمانی را تصوّر کنید که همیشه شب باشد. در چنین وضعیّتی ما چه می کردیم ؟ (ان جعل اللّه علیکم اللیل سرمدا) (قصص/71) هم اکنون زمین در زیر پای انسان مانند گهواره ای آرام است ، (والارض فرشناها فنعم الماهدون ) (ذاریات/49) فرض کنید اگر با شدّت در حال حرکت بود آیا افراد می توانستند بر روی آن راه بروند وزندگی کنند؟ (لونشأ نخسف بهم الارض ) (سبأ/9) اکنون با حفر قنات و چاه به آب گوارا می رسیم ، اگر آب ، به اعماق زمین فرو رود چه کسی برای ما آب فراهم خواهد ساخت ؟ (ان اصبح ماوکم غورا) (ملک/30) اکنون آب شیرین در دسترس ماست ، اگر آبها تلخ و شور شود چه می کنیم ؟ (لو نشأ جعلناه اجاجا) (واقعه/70) شما درختان را سبز و خرّم می بینید، اگر همه آنها هیزم خشک بودند چه می شد. (لو نشأ لجعلناه حطاما) (واقعه/65) اگر ما حافظه خود را از دست بدهیم و حتّی نشانی منزل خود را فراموش کنیم چه خواهیم کرد!؟ 

نظرات 3 + ارسال نظر
مهدی شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 07:49 ب.ظ http://fa.chonoo.com

سلام،
اگر دوست داری از امکانات بیشتری استفاده کنید، از تکنولوژی روز در بلاگ خود بهره برید و آن را به سایت تبدیل کنید، به سایت زیر مراجعه کنید.
http://fa.chonoo.com
این سایت به غیر از امکانات پایه، امکاناتی از قبیل نظرسنجی برای مطالب، ارزیابی مطالب، عضویت برای سایت خویش، گالری تصاویر، آپلود فایل، ایجاد شناسنامه برای کاربران، صندوق پیام در به مانند GMail برای ارتباط بین کاربران، شمارنده‌ای در قدرت GoogleAnalytics و انجمن گفتگو را به رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد.
از اینکه یک بار از این سیستم استفاده می‌کنید، ممنون.
موفق باشی...

غریبه یکشنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 01:18 ق.ظ http://banouye-sib.blogsky.com/

سلام حسین اقای گرامی


بله واقعا اگر نظمی که خداوند در خلقت جهان افریده نبود چه بر سر ما انسانها می امد...با اینهمه نعمت با اینهمه نشانه بازم خدا را خوب نمیشناسیم و خوب شکر گزارش نیستیم

اگر غیر از این بود حال و روزمان چه بود

ممنون که مطلب رو همراه با نشانه سوره و ایه برایمان گذاشتید

خدا به همه ما در شناختش کمک کند

موفق باشید

غریبه پنج‌شنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 02:31 ب.ظ http://banouye-sib.blogsky.com/

سلام حسین اقای گرامی

خوبید

کم پیدایید

انشا الله که خوب و سلامت باشید

موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد